۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
تعداد بازدید: ۳۰۲۱۲۹
کارشناس خودرو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط به بررسی وضعیت فعلی دو خودروساز بزرگ کشور پرداخت.
کد خبر: ۳۵۲۹۸

خودرو

 

 کارشناس خودرو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در رابطه با سود و زیان دو خودروساز بزرگ کشور اظهار کرد: باید منتظر زیاندهی دو خودروساز بزرگ کشور باشیم، چرا که پارامترهایی مانند وضعیت عرضه و تقاضا، انحصاری بودن و نداشتن رقیب، نیروی انسانی زیاد، کمبود و قیمت بالای مواد اولیه، عدم کیفیت و به روز رسانی تا جایی که در آینده ممکن است این دو خودروساز بزرگ تبدیل به مونتاژ کار بشوند تا خودروساز. با توجه به اینکه هیچ مشکلی نسبت به خودروسازهای دیگر کشورها در فروش ندارند، نشان دهنده آینده مناسبی برای خودروسازی کشور نیست و اینکه زیان ده شوند نمی‌تواند دور از ذهن باشد.

بیشتر بخوانید:خودروساز‌های دولتی و قطعه سازان دچار مشکل کمبود نقدینگی هستند|تعرفه‌های بالای وارادت راهی برای جبران کسری بودجه!

آرش راهبر تصریح کرد: در حال حاضر به علت عدم شفافیت در صورت حساب‌های مالی و اعداد و ارقام نمی‌توان نظر قطعی درباره زیانده بودن این دو خودروساز اعلام کرد. شاید این مطالب زیاندهی فرمالیته باشد برای کسب تسهیلات و حمایت و یا شاید هم واقعیت داشته باشد.

زیان دهی دو خودروساز واقعیت دارد؟ | این ره به ترکستان میرود نه تولید...

 

در این نوع شرکت‌ها شفافیت وجود ندارد

وی ادامه داد: موضوع اینجاست که این دو شرکت بر خلاف اینکه گفته می‌شود دولتی نیستند از حمایت‌های دولت برخوردار هستند و در این نوع شرکت‌ها شفافیت وجود ندارد زیرا خود را ملزم به پاسخگویی نمی‌بینند.

بیشتر بخوانید:ادامه روند کاهشی قیمت خودرو|واردات خودرو برای قشر عادی نیست!

این کارشناس خودرو خاطرنشان کرد: در شرکت‌های خصوصی که سهام آنها به مردم واگذار می‌شود و بنابر شفافیت در صورت‌های مالی به محض متوجه شدن از زیان و ضرر سریع اقدامات لازم را به عمل می‌آورند تا وضعیت بهبود بیابد، اما در این دو شرکت بزرگ خودروسازی هیچ چیزی شفاف و روشن نیست.

 

 

 

برچسب ها: #خودروسازی #قیمت خودرو #بازار خودرو #واردات خودرو ورشکستگی عدم شفافیت خودروسازان مونتاژ
ارسال نظر
آخرین اخبار